Barion Pixel

Milyen egy jó Facebook hirdetés?

Azt már tudjuk, hogy ahhoz, hogy a Facebook-on elérjük a követőinket és a potenciális vásárlóinkat, hirdetéseket kell létrehoznunk. A Facebook oldalunkat hirdetni viszonylag egyszerű feladat, ám a bejegyzések kiemelésekor különösen fontos a tartalom. Hiába állítjuk be jól a célközönséget, és szánunk rá több ezer forintot, ha a poszt nem kelti fel az érdeklődést.

Ha a hirdetések indítását és fizetését saját magunk szeretnénk végezni, a Facebook bejegyzések megírását akkor is jobb szakemberre bízni. Annak, aki nem szövegírással foglalkozik nap mint nap, hosszú ideig tarthat egy-egy poszt megfogalmazása, havi szinten pedig biztosan nem kifizetődő, hiszen az idő alatt a cég ügyeivel kapcsolatos egyéb teendőket is lehetne intézni. Akár saját magunk készítjük el napi szinten a posztokat a Facebook-ra, akár online marketingesre bízzuk a feladatot, fontos tudnunk, milyen egy jó Facebook bejegyzés, amelyet érdemes fizetett hirdetésként kiemelni.

A Facebook hirdetési szabályzata magába foglalja a tiltott tartalmakat is, melyeket nem engedélyez hirdetni. Ide tartozik például:

– vényköteles gyógyszerek, illegális vagy szabadidős drogok
– dohánytermékek és kapcsolódó kiegészítő termékek
– felnőtteknek szóló termékek (kivéve a családtervezési és fogamzásgátlási hirdetések)

Emellett pedig természetesen kerülnünk kell a szexuális, vallási és erőszakos tartalmakat is.

Ügyeljünk arra, hogy a szöveges tartalom, a kép és az az oldal, ahova a linkkel átirányítjuk a felhasználót releváns legyen, vagyis hirdetésünk semmilyen szempontból se legyen félrevezető, megtévesztő. Fontos a helyesírási szabályok betartása, az írásjelek megfelelő használata. Ha nem feltétlen muszáj, ne szerepeljen a hirdetésben a Facebook szó.

Korábban a képeken elhelyezett szöveges tartalom nem lehetett több mint a kép 20%-a. Ma már engedélyezett, hogy több szöveget jelenítsünk meg a képeken, azonban nem javasolt, mert az ilyen képek hirdetése többe kerül, vagy egyszerűen nem tudunk velük annyi embert elérni, amennyit szeretnénk.

A képszövegek jelenleg négy kategóriába sorolhatóak:

– elfogadható mennyiségű
– kis mennyiségű
– közepes mennyiségű
– nagy mennyiségű

szövegfedettség eszköz segítségével kideríthetjük, hogy az általunk felhasználni kívánt kép, melyik kategóriába sorolandó a Facebook szerint.

Tippek a képhasználathoz:

– Ha mindenképp szeretnénk szöveget a képre, próbáljunk meg kisebb betűtípust használni.
– Próbáljuk úgy alakítani, hogy a szöveg nagy része ne közvetlenül a hirdetés képén, hanem a szövegmezőben legyen.
– Ne legyen szöveg mindenfelé, a kép különböző részein.

Ami pedig a jó szöveget illeti, legyen rövid, lényegre törő, és ha lehet, tartalmazzon figyelemfelkeltő szavakat, például: ingyenes, ajándék, neked, új, most, stb. Továbbá fontos, hogy cselekvésre ösztönözzön, hiszen a célunk, hogy aki látja, az kattintson (a linkre, tetszik-re, stb).

Még több potenciális ügyfelet vagy vásárlót érhetünk el ugyanazért az összegért, ha nem az idővonalon is látható „bejegyzés kiemelése” funkciót választjuk, hanem a hirdetéskezelőben külön reklámkampányt hozunk létre.

Szeretnéd, ha ezt inkább én csinálnám? Vedd fel velem a kapcsolatot!