Miért érdemes minden vállalkozásnak jelen lennie a Facebook-on?

Minden vállalkozásnak nem érdemes. Ha a te célcsoportodba kizárólag 70 év felettiek tartoznak, akkor nem szükséges foglalkoznod a Facebook-kal. Ha viszont ennél fiatalabb korosztályhoz szeretnél szólni, akkor valószínűleg pozitívan hat a Facebook-os jelenlét vállalkozásodra. Persze csak akkor, ha megfelelően és aktívan használod az oldalt.

Akkora teret nyert a Facebook a világhálón, hogy a legtöbben nem a weboldaladra keresnek rá először, ha információhoz szeretnének jutni a cégeddel kapcsolatban, hanem a Facebook oldaladra lesznek kíváncsiak. Miért? Mert egy jól menedzselt Facebook oldalon a legfrissebb információk és legújabb termékek mellett mindig azonnal láthatóak az aktuális akciók és nyereményjátékok is. Rögtön a legfrissebb hírekre kíváncsiak az emberek, és sok esetben a referenciákra. Minél többre.

Ha eldöntötted, hogy szeretnél egy oldalt a vállalkozásodnak, fontos, hogy ne személyes profilt hozz létre. Rengeteg lehetőségtől esel el akkor, ha egy olyan profilt használsz cégként, amin maximum 5000 ismerősöd lehet, és csak alapvető, magánszemélyeknek szóló funkciókkal rendelkezik.

Készíts úgynevezett Facebook rajongói oldalt. Előnye a személyes profilokkal szemben, hogy létrehozhatsz rajta aloldalt, applikációt, készíthetsz felhívás gombot, többféle hirdetést, a követőid száma pedig az 5000 sokszorosa is lehet. És legyen is az egyik fő célod az, hogy minél több „rajongód” legyen a Facebook-on. Olyanok, akiket érdekelnek a termékeid, vagy a szolgáltatásaid. Belőlük lesznek a potenciális vásárlók. Hogy szinte mindegyikőjüket elérd, szükség lesz fizetett hirdetésekre is. De ne aggódj! A TV, újság, rádió és más, megszokott hirdetőfelületekhez képest jóval kevesebb összegért (akár napi pár száz forintért) cserébe, valóban a célközönséged fogja látni a hirdetéseidet. És csak értük fizetsz.

A közösségi oldalnak rendkívül nagy szerepe lehet a márkahűség kialakításában, és segítségével napi szinten kapcsolatban lehetsz ügyfeleiddel, vásárlóiddal. Arról, hogy pontosan hogyan kell létrehozni egy vállalkozói Facebook oldalt, a következő blogbejegyzésben fogok írni.