Barion Pixel

Mikrovállalkozások egyik leggyakoribb kérdése: Hogyan hirdessek a Facebook-on?

A mikro- és kisvállalkozókban gyakran merül fel a kérdés, hogy hogyan hozzanak létre hirdetést a Facebook-on, mennyit költsenek rá, és az mennyire fog megtérülni számukra. Továbbá sokaknak nem egyértelmű az sem, hogy hogyan növelhetőek a like-ok és miért olyan kicsi az elérés a kiírt bejegyzéseknél, hiszen annál már jóval több követőjük van.

Kezdetben elég volt érdekes és jól megfogalmazott bejegyzéseket készíteni a Facebook-ra, gyorsan jöttek a like-ok, a posztok eljutottak az oldal like-olóihoz és azok ismerőseihez is, így hamar kialakult egy aktív, viszonylag nagy létszámú közösség. Ám ezt nevezhetjük szimplán csalinak is, ugyanis ma ez már nem ilyen egyszerű. A bejegyzések elérése az évek alatt folyamatosan csökkent, ugyanúgy, mint az aktivitás és a like-ok növekedési aránya.

Ha a vállalkozó egy buzgó, profitot termelő közösséget szeretne magának a Facebook-on, és azt szeretné, hogy bejegyzései elérjenek mindenkihez, aki like-olta az oldalát, valamint azokhoz, akiket érdekelhet az oldal, bizony fizetnie kell. A jó hír az, hogy más hirdetési formákhoz képest a Facebook reklám jóval kedvezőbb árú, és sokkal nagyobb arányban éri el azokat a személyeket, akik potenciális vásárlók vagy ügyfelek lehetnek. A hirdetések ugyanis egyre precízebben targetálhatóak, szemben például egy TV-s, rádiós vagy magazinos megjelenéssel, csak ügyesen kell meghatároznunk a célközönséget.

Egy Facebook hirdetés létrehozása nem túl bonyolult, de érdemes szakemberre bízni, ha nem vagyunk jártasak a témában. A Facebook oldalunkon keresztül hirdethetjük magát a Facebook vállalkozói oldalt, a weboldalunkat és egy-egy konkrét bejegyzést is.

Facebook kampány esetén először meg kell határoznunk célunkat, ezt követően pedig a célközönséget, elsősorban hely, életkor, nem és érdeklődés alapján. Újdonság, hogy megcélozhatjuk azokat a személyeket is hirdetésünkkel, akik egy meghatározott időn keresztül nézték valamelyik már feltöltött videónkat. Továbbá kiválaszthatjuk azt is, hogy a hirdetés elhelyezése automatikus legyen vagy pedig mi szeretnénk meghatározni azt.

Végül pedig be kell állítanunk, hogy mi legyen a költségkeret naponta vagy pedig a hirdetés teljes idejére összesen. A legkisebb összeg, amit megadhatunk, az napi 100 Ft. Segítségképp az ár beállítása után (ha az min. 200 Ft) láthatjuk, hogy pénzünkért cserébe nagyjából milyen eredményt várhatunk.

Arról, hogy milyen egy jó és szabályos Facebook hirdetés, a következő bejegyzésben fogok írni.