Barion Pixel

Online marketing a koronavírus ideje alatt

Valószínűleg most sokan úgy gondolják, hogy a járvány idejére bezárt üzlettel nincs mit kezdeni, nem jönnek a vevők, így nem lesz bevétel sem. A helyzet viszont az, hogy nem szabad hátradőlnöd, hiszen sok-sok teendő áll előtted, melyekhez konkrétan jól is jöhet egy ilyen leállás. Most, hogy van rá időd, érdemes átgondolni és elkezdeni megalapozni az online jelenlétedet. Néhány eszköz segítségével még több emberhez juthatsz el, mint korábban, így vállalkozásod a veszélyhelyzet vége után akár még sikeresebb lehet, mint valaha volt.

1. Honlap

Régi a weblapod? Ráférne egy kis csinosítás? Még nincs is saját weboldalad?

Ahhoz, hogy az emberek rád találjanak az internetes keresőkön keresztül, és szívesen vásároljanak tőled vagy igénybe vegyék a szolgáltatásaidat, fontos, hogy legyen egy trendi, könnyen átlátható, reszponzív (mobilon is szépen megjelenő) honlapod, amely tükrözi a profizmusodat, és ahol sok hasznos információt elolvashatnak a termékeidről/szolgáltatásaidról.

Kezdd az első lépésekkel. Ha nincs ötleted, használd a Google-t, és nézd meg milyen weblapokkal rendelkeznek a konkurenciáid. Ezt követően pedig gyűjts a saját weboldaladhoz anyagokat. Keresd elő a legjobb, vállalkozásodhoz köthető képeket, határozd meg a célközönséged, írj egy rövid bemutatkozót, írj a termékeidről, szolgáltatásaidról, stb. Ha nem vagy túl jó szövegírásban, nem gond. Segítek átfogalmazni a gondolataid.

Ez a korábbi blogbejegyzés is érdekelhet: Weblapot szeretnék! Mi kell hozzá?

2. Facebook, Instagram

Ha még nincs, hozz létre a vállalkozásod számára Facebook és Instagram profilt is. Fontos, hogy a vírusos időszak alatt is legyél aktív a közösségi felületeken, folyamatosan tájékoztasd a követőidet, adj nekik tippeket, mutasd be a szolgáltatásaidat/termékeidet, vagyis maradj a tudatukban. Ha hasznos tartalmakat osztasz meg, akkor elköteleződnek melletted, és ha épp a te termékedre/szolgáltatásodra lesz szükségük a későbbiekben, hozzád fognak fordulni. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy rendszeresen – legalább hetente 1x, de inkább kétnaponta – kerüljenek ki posztok az oldalaidra. Ha elfogy az ihlet, akkor se tarts szünetet, inkább add át egy szakembernek az oldalad kezelését, hiszen az újrakezdés nehezebb lesz, mert az inaktivitás miatt kevesebb emberhez fognak eljutni automatikusan a bejegyzéseid.

Ez az ebook segíthet neked, ha egyedül szeretnél belevágni: Facebook alapozó vállalkozóknak

3. Tartalomfrissítés

A weboldalak korábban megírt szövegeit ajánlott néha frissíteni, átfogalmazni, kijavítani. Előfordulhat például, hogy a kint lévő tartalom már elavult, egyes szolgáltatásaid már nem elérhetőek, vagy épp belekezdtél valami újba. Továbbá egy-egy helyesírási- vagy gépelési hibára is rábukkanhatsz, amiket pár kattintással módosíthatsz. Emellett pedig érdemes belekezdeni a blogolásba – hírek, cikkek közzétételébe – is. A friss, egyedi tartalmak nem csak a felhasználók számára jelentenek értéket, hanem még a Google is díjazni fogja őket, vagyis általuk a honlap előrébb kerülhet a kereső találati listájában.

Természetesen ezeknél még sokkal több mindent megtehetsz a siker érdekében, de mindenképp az alapokkal érdemes kezdened. Tehát akár önállóan, akár segítséggel, de mától te is szánj időt és energiát az online marketingre!