Barion Pixel

Weblapot szeretnék! Mi kell hozzá?

Bármilyen vállalkozásunk is legyen, akár kereskedők, akár szolgáltatók vagyunk, érdemes legalább egy bemutatkozó weblappal rendelkeznünk. Ennek oka, hogy egyre többen kezdenek el a Google-ban keresgélni, mielőtt valahol vásárolnának vagy igénybe vennének valamilyen szolgáltatást. Ahhoz, hogy a kereső segítségével megtaláljanak, majd minket válasszanak, elengedhetetlen, hogy legyen egy felhasználóbarát, reszponzív honlapunk, amely tartalmaz minden olyan információt, ami meggyőzi az érdeklődőt, hogy mellettünk döntsön.

Ha még nincs weblapunk, de szeretnénk, akkor még mielőtt megkeresnénk egy weblapszerkesztőt, át kell gondolnunk pár dolgot, hogy biztosan olyan honlapunk legyen, amilyenre vágyunk, és persze az sem árt, ha gyorsan, gördülékenyen halad majd a közös munka.

1. Domain név

Olyan domain nevet kell választanunk, amely könnyen megjegyezhető, és amely által be tudnak azonosítani minket. Lehet az a cégünk neve (például emag.hu), de akár egy szó is, ami leginkább jellemzi a vállalkozásunkat (például gyerekjatekok.hu).

Mivel a legjobb domain nevek általában már foglaltak, így ezen az oldalon érdemes ellenőriznünk, hogy amit mi szeretnénk, az még szabad-e.

2. Tárhely

Ahhoz, hogy a weboldalunk elérhető legyen mások számára is, a domain-en kívül szükségünk lesz tárhelyre is. Én a WebHostIcon tárhelyszolgáltatót szoktam javasolni, mert velük teljesen elégedett vagyok, és az áraik is kedvezőek. Weblapjukon ki tudjuk választani a szükséges tárhelycsomagot és meg tudjuk vásárolni a kiválasztott domaint is. A regisztrációs feladatok elvégzésében általában szívesen segít a weblapszerkesztő.

3. Színvilág

Ha már van egy kialakult arculatunk, akkor annak a színvilágát kell megjelenítenünk a honlapunkon is. Ha még nincs, akkor ki kell találnunk, mely színek illenek leginkább a vállalkozásunkhoz. Ha bizonytalanok vagyunk, rábízhatjuk a weblapszerkesztőre is a döntést.

4. Logó

Amennyiben van már logónk, akkor azt ajánlott megjeleníttetnünk a weblap fejlécében. Ha még nincs, akkor pedig készíttethetünk egyet. Nem feltétlen kell grafikai elemeket is tartalmaznia, egy stílusos betűtípus használata is elegendő lehet.

5. Menü

Ki kell gondolnunk azt is, hogy milyen tartalmakat szeretnénk megjeleníteni a honlapon, és ahhoz hány menüpontot szükséges. Az alábbiak a jellemzőek: Főoldal – Bemutatkozás – Szolgáltatások – Termékek – Blog – Kapcsolat

Ezeknél természetesen lehet több, és kevesebb is.

6. Képek

Weboldalunkon mindenképp kell lennie képeknek is. Ezeket letölthetjük olyan ingyenes oldalakról, mint a pixabay.com vagy az unsplash.com, de még jobb, ha rendelkezünk saját, minőségi fotókkal.

7. Szövegek

A weblapszerkesztőnek szüksége lesz szövegekre is, amelyeket fel tud tölteni a weblapunkra. Ezeknél nagyon fontos, a hibátlan helyesíráson túl a jó megfogalmazás, ami nem csak a felhasználók számára tetszetős, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is megfelelő. Akár szövegíróra is bízhatjuk a feladatot.

8. Egyedi email cím

Ma már minden komolyabb cégnek és vállalkozónak egyedi email címe van. Ennek egyik összetevője a domain nevünk, így csak azt kell kitalálnunk, hogy mit szeretnénk a címben a @ elé. Lehet például nevet is írnunk, de nagyon elterjedtek az info és a hello szavak is. Például hello (kukac) yomarketing.hu

9. Blog

Ha oldalakat lehetne írni a vállalkozásunkról, termékeinkről, szolgáltatásainkról, akkor érdemes rendszeresen feltöltenünk egy-egy blogbejegyzést. Így nem csak nem tudjuk győzni az érdeklődőket hozzáértésünkről, hanem hasznos információkkal is elláthatjuk őket, továbbá a keresőmotorok számára is értékesebbé válik a weboldalunk, így előrébb kerülhetünk a Google-ban. Fontos, hogy soha ne más oldalról vegyünk át szövegeket, hiszen azzal egyrészt szerzői jogokat sértünk, másrészt pedig a Google-nál is rossz pontot jelent. Ha nincs rá időnk vagy nincs szövegírói vénánk, érdemes ez esetben is szövegíróhoz fordulnunk.

10. Közösségi oldalak

A weboldalon célszerű feltüntetnünk közösségi oldalainkat (facebook, instagram, youtube) is. Lehetőség szerint ezek a profiljaink legyenek készek még a weblap előtt, hogy a linkek egyből beköthetőek legyenek a honlapon lévő social media ikonokhoz.

+1 Ászf, Adatvédelem

A láblécben fel kell tüntetnünk az Általános szerződési feltételeket (Ászf) és az Adatkezelési tájékoztatót is. Utóbbihoz szükségünk lehet szakember segítségére, aki az aktuális adatvédelmi szabályoknak megfelelő szöveget tud készíteni nekünk.