Teljesen rendben van, ha egy idő után kifogysz a posztötletekből, és nem tudod, mit írj ki a Facebook oldaladra, vagy hogyan fogalmazd meg úgy, hogy ne ismételd folyton önmagad. Asztalosként, kozmetikusként vagy kereskedőként nem feltétlen kell marketinges, illetve szövegírói vénával rendelkezned. A bejegyzések megírását rábízhatod másra, vagy kész ötleteket is felhasználhatsz, így sok időt és energiát megspórolhatsz.
Biztosan te is megtapasztaltad, hogy napjainkban már nem is olyan egyszerű elérned a Facebook-on a potenciális vevőket és ügyfeleket, hacsak nem fizetsz a hirdetésekért. A kiemelés nélküli posztok ugyanis a követők csak egy csekély részéhez jutnak el, ezzel ösztönözve a felhasználókat arra, hogy költsenek a hirdetésekre. Ám, minél jobb és érdekesebb bejegyzéseket írsz, annál többen fognak reagálni a posztjaidra, ezzel arányosan pedig az elérések száma is növekedni fog.
És nem csak az érdeklődés fenntartása miatt fontos, hogy rendszeresen, hetente többször is kerüljön ki tartalom a Facebook oldaladra, hanem azért is, hogy az online jelenléteddel és a folyamatos tájékoztatással elnyerd a leendő vásárlók/vendégek/ügyfelek bizalmát.
De miről szóljon a harmincadik vagy a századik poszt? Szerencsére nagyon sok mindenről írhatsz, íme, 10 példa:
– 1-1 termék / szolgáltatás bemutatása – Érvek 1-1 termék / szolgáltatás mellett – Referencia fotó rövid leírással – Pozitív vagy vicces idézet – Tippek, tanácsok – Ügyfélvélemény – Új blogbejegyzés – Akció, nyereményjáték – Megválaszolandó, aktivitásra ösztönző kérdés – Gyakran ismételt kérdés + válasz
De, ha ez így nem lenne elég, segítségül hívhatod a YOmarketing Facebook poszt-ötletek ebook-ot, amelyben több mint 80 db előre megírt Facebook bejegyzést találsz. Az előre megfogalmazott posztötleteket sok esetben egy az egyben felhasználhatod, de időnként érdemes azért átírnod picit a saját szolgáltatásodnak/termékednek megfelelelően, szerepel a szövegek alatt egy-egy javasolt fotó és van, hogy képszerkesztő is, valamint néhány esetben egy screenshot is arról, hogyan kellene kinéznie a megírt bejegyzésnek, sőt, még extra tippekből sincs hiány!
Így ahelyett, hogy hosszú percekig, esetleg órákig törnéd a fejed a következő poszton, néhány kattintással hozzájuthatsz egy csomó kész bejegyzéshez, amiket vagy Ctrl+C, Ctrl+V használatával változatatás nélkül, vagy egy kis módosítás után már ki is tehetsz az oldaladra.
Nem mindegy, hogy mit és hogyan kommunikálsz a közösségi oldalaidon. Az érdekes és informáló tartalmak mellett az is számít, hogyan fejezed ki magad, és milyen a helyesírásod. Ha igényes vagy a munkádra – bármi is legyen az – akkor a Facebook posztok megírását sem veheted félvállról, hiszen azok is a te munkádat tükrözik. Erről itt írtam bővebben.