Hogyan használjam cégként az Instagramot?

Egyre többen használják a Facebook mellett az Instagramot is. Nem csak a magánszemélyek, hanem bizony a vállalkozások is. Ezért, ha termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal a fiatal korosztályt szeretnénk elérni, akkor nekünk is ott a helyünk az Instán! A használata pedig nem is olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre tűnhet.

Mi is az az Instagram?

Az Instagram egy közösségi hálózat, akárcsak a facebook vagy a twitter. Abban különbözik a többi sociak media felülettől, hogy itt minden esetben fényképes vagy rövid videós tartalmat kell feltöltenünk. Ezeket természetesen különböző effektekkel és szűrőkkel láthatjuk el, illetve lehetőségünk van néhány további beállítás (pl. helyszín- vagy termékmegjelölés) elvégzésére is. Ami pedig soha nem maradhat el: a #hashtag!

Mi az a hashtag?

Hashtagnek hívjuk a “#” és egy szó kombinációját. Ezek alapján egyszerűen kategorizálhatjuk termékeinket, szolgáltatásainkat, bejegyzésünk témáját. Mivel a hashtagek kattinthatóak, így könnyedén megtalálhatjuk általuk a többi hasonló posztot az Instagramon. Ez persze a felhasználóknak is remek lehetőség, hogy azonnal ráakadjanak minden bejegyzésre, amely az érdeklődésüknek épp megfelelő.

Tehát akkor hogyan néz ki egy bejegyzés az Insagramon?

1. Válasszunk ki egy képet vagy max 1 perces videót, és alkalmazzunk rajta valamilyen effektet, ha jónak látjuk.
2. Írjunk hozzá egy rövid leírást.
3. Készítsünk hozzá hashtageket (min. 6-7 darabot), például: #yomarketing #yomarketinghu #onlinemarketing #szövegírás #blog #instahun. Arra érdemes figyelni, hogy olyan hashtageket használjunk, amelyeket mások is alkalmaztak már legalább 100-szor, továbbá érdemes tudnunk, hogy vannak tiltott hashtegek is.
4. Kattintsunk a megosztásra, és kész is!

Hogyan érjünk el sok követőt?

Ahogy Facebook-on a lájkolók száma, úgy Instán a követők érnek kincset. Ezért érdemes nekünk is bekövetnünk olyan személyeket, akik számára érdekes lehet a tartalmunk. Ehhez a keresőt kell alkalmaznunk, és a #-re kattintva olyan szót kell beírnunk, amiről azt feltételezzünk, hogy a mi célcsoportunk alkalmazza. Ezután megkapjuk sok-sok felhasználó képét és videóját, amelyeket érdemes kedvelnünk, és egy másik kattintással be is követhetjük a potenciális vásárlóinkat. Ha érdekesnek és szimpatikusnak találják a profilunkat, akkor jó eséllyel viszonozzák majd a követést.

TIPP: Az oldalamon feltüntetett Facebook csomagok mellé vagy helyett, azonos feltételekkel és árakon kérhető Instagram profil kezelés is. Keress meg bátran, ha szeretnél az Instán is vásárlókat gyűjteni!